Audi Q4 e-tron Neden Çok Satıldı Şimdi Belli Oldu! Audi Q4 e-tron Özellikleriyle Göz Kamaştırıyor
Audi Q4 e-tron özelliklerini görenler, onun nasıl bu kadar çok tercih edildiğini doğruladı.
Barış Poyraz
Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro, dış görünümüyle adeta bir sanat eseri. Metalik Aurora Mor rengi ve 21 inç platin grisi Audi Sport jantlarıyla yolda tüm bakışları üzerine çekiyor. Coupe tarzı alçalan tavan çizgisi, kaslı omuz hatları ve agresif S-line tampon tasarımı, Audi’nin efsanevi RS modellerini anımsatıyor. 0.27’lik sürtünme katsayısı, estetikle mühendisliği buluşturan bu SUV’nin aerodinamik başarısını kanıtlıyor. Gündüz LED’leriyle kişiselleştirilebilir ışık imzaları sunan Matrix LED farlar, gece sürüşlerini adeta bir görsel şölene dönüştürüyor.
İç Mekânda Teknoloji Şovu, Ama Koltuklar Tartışmalı
Q4 e-tron’un kokpiti, Audi’nin klasik zarafetini modern teknolojiyle harmanlıyor. 11.6 inçlik MMI dokunmatik ekran ve 10.25 inçlik Audi Sanal Kokpit, sürücüye sezgisel bir deneyim sunuyor. Artırılmış Gerçeklik Destekli Head-Up Display ise navigasyon oklarını yola yansıtarak sürüşü fütüristik bir hale getiriyor. Ancak, koltuklar beklenenin altında. Konforlu olsalar da, sınıfında standartlaşan koltuk soğutma özelliği eksik ve tasarım biraz demode. Yine de, 1000 km’lik test sürüşümüzde ne sürücü ne de yolcular konfor konusunda şikâyet etmedi. 535 litrelik bagaj hacmi (koltuklar katlandığında 1.490 litre), pratikliğiyle öne çıkıyor.
Akıllı Ama Sinir Bozan Bir Özellik
Q4 e-tron, start/stop düğmesini tarihe gömen bir teknolojiyle geliyor: Koltuğa oturup frene bastığınızda araç anında hazır, inmek için kapıyı açtığınızda ise kendi kapanıyor. Kulağa harika gelse de, pratikte sorunlar baş gösterebiliyor. Örneğin, şarja takmak için kısa süreliğine araçtan inmek istediğinizde, koltuktan hafifçe kalkmanız bile sistemi kapatarak klima ve eğlence sistemini devre dışı bırakıyor. Yolcuların konforunu sürdürmek için aracı tekrar çalıştırmak zorunda kalmak, bu “akıllı” özelliğin can sıkıcı bir handikapı.

Rakamların Ötesinde Hız
Q4 Sportback 55 e-tron quattro, 250 kW (340 PS) güç ve toplam 679 Nm tork (ön aks 134 Nm, arka aks 545 Nm) ile kağıt üzerinde mütevazı görünebilir, ancak yolda adeta bir canavar. Çift motorlu quattro dört tekerlekten çekiş sistemi, 0-100 km/s hıza 5.4 saniyede ulaşıyor. 21 inç jantlara rağmen süspansiyon, konfor ve yol tutuşu arasında mükemmel bir denge sağlıyor. Arka akstaki kampana frenler şaşırtıcı olsa da, yoğun rejeneratif frenleme sayesinde hem performans hem de menzil korunuyor. 180 km/s’lik maksimum hız, elektronik olarak sınırlandırılmış.
82 kWh’lik (77 kWh net) lityum-iyon bataryasıyla Q4 e-tron, WLTP’ye göre 481-538 km menzil vadediyor. Ancak, 40 derecelik yaz sıcağında, 120-130 km/s hızlarda yaptığımız testte menzil 350 km civarında kaldı. Şehir içinde, rejeneratif frenlemeyle 480 km’ye yaklaşmak mümkün. 175 kW DC hızlı şarj ile %10-80 dolum 28 dakikada tamamlanırken, 11 kW AC şarj tam dolum için 8 saat gerektiriyor. Soğuk havalarda menzilin %10-15 düşebileceği unutulmamalı.